1/2: Techniky Rotace: kolečko, čtveřice.
Opakování:
- Kroky
- Posun.
- Předkrok.
- Výpady vpřed, vzad, vlevo, vpravo.
- Girata vlevo a vpravo.
- Dlouhá menzura:
- Spojování útoků a odvety v posunu na 1. dobu, v předkroku, v posunu na 2 doby.
- Předsek v obraně a zahájení, protipředsek.
- 3 útoky s variabilní mezerou mezi nimi x Obránce používá aktivní kryt k vyplnění mezery.
- Polohy a protipolohy, kavace, bod s opozicí.
- Přechod do krátké menzury:
- Finty:
- Pohroz na max rychlost.
- Finta bez kontaktu obejde vznikající kryt.
- Finta dopadá na aktivní kryt k rozvíjení citu.
Aktivní kryt čeká až finta začne rušit kontakt a přebere aktivitu. - Finta dopadá na aktivní kryt a pokračuje prací levé ruky - blok, tah, odzbrojení.
- Finta nad zbraň, pod zbraň.
- Přetlak/kavace v obraně a příchodu.
- Práce v krátké menzuře:
- Bezpečný odchod.
- Půlení: obcházení zbraně v kontaktu.
- Páky k odzbrojení.
- Páky, podmety a povaly.
- Cviky na práci s tempem a menzurou dle Salvatora Fabrise.
- Hra/Gioco/Sestava 3 pohybů na motivy Fabrisova assalta #1:
- Útok x kryt.
- Další útok x bod s opozicí nebo předsek.
- Obránce přebírá aktivitu a prodlužuje menzuru.
- Útočník zkusí ještě jeden útok do odcházení obránce.
- Obránce opět zkusí bod s opozicí nebo předsek.
Hry:
- Kruhy cti (duely) 1×1, 2×2.
- Kruhy zrady (deathmatch) 1×1, 2×2, vlčí smečky 3×3.
- Boj o předmět (capture the flag) - 3 skupiny, 1 má vlajku/plyšáka/truhlu s pokladem. Vyhrává poslední skupina, která stojí a drží předmět.
- Zombie armáda: koho zabiju, ten se ke mně přidá.
- Vracečka: když umře ten, kdo mě zabil, vracím se do hry.
- Ochranka: Nejméně 2 obránci eskortují neozbrojenou osobu na dané místo. Eskorta vyhrává, když se chráněná osoba dotkne cíle. Assassini vyhrávají likvidací chráněné osoby. Assassini postupují v jednotlivcích nebo ve dvojicích.
- Spolupráce ve formaci proti nájezdům útočníků - jednotlivců (hrdina vs formace).
- Asymetrické formace. 2×1. 3×6, …
- Volná řada vs volná řada.
- Obchvat po křídle.
- Meč a štít + 2-3 vrhací zbraně (rukavice/plyšáci/ježci/oštěpy).
- Full kontakt sparring (maska+prošívka+rukavice+bacátka nebo HEMA zbraně).
- Boj na úzké lávce/prkně nad příkopem/na zemi, 1 vs 1, max 2 vs 2.
- Opičí dráha - a-la první úroveň Prince of Persia - šplhání, skákání, plazení, vyhýbání překážkám a protipěchotním ježkům, načasované probíhání gillotinami, hledání meče a boj se závěrečným strážcem klíče k další bráně.
- Kolečko - běžíme dokola, útočím jen na toho přede mnou.
- Zbraně mix: přesila vyzbrojená pouze jedním mečem proti lidem s mečem a štítem. Mix všeho - meč, meč a štít, meč a dýka, dva meče, dva štíty, dvě dýky, ….
2/2: Vedení těla a zbraně
- Kreslení hrotem zápěstí, rameno, podvozek.
- Spojování útoků ve dvojici: bod - sek (úhyby, sem tam kryt).
- Spojování útoků sólo.
- Sólo obrany.
- Sestava dva kruhy 3 kroky.
- Volné stínování do vzduchu.
- Volné stínování do vzduchu s praporkem/stuhou na konci zbraně. Stuha nikdy nesmí začít viset dolů.
- Lepení zbraně ve dvojici 2 základní kruhy - 3 pohyby čepele na 2 kroky.
Hry:
- Menzurální hra 1×1 s důrazem na plynulost a nepřerušovanost pohybu.
- Nekonečný kruh cti - volenka.